Köpvillkor

1. Köpvillkor

1.2 Köpinformation

Alla priser i vår nätbutik är angivna i inklusive moms. Priserna uppdateras löpande och är angivna i svenska kronor.

När vi har mottagit din beställning, kommer den bekräftas genom att du får en orderbekräftelse. Vi uppmanar våra kunder att kontrollera så att orderbekräftelsen stämmer överens med beställningen.

Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon.

I händelse av prishöjning efter lagd order, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar order som redan lämnat vårt lager.

Vi förbehåller oss rätten att makulera ordrar där ett kraftigt felaktigt pris visats vid köpet (tex. vid tekniskt fel).

2. Begagnade mobiler

2.1 Garanti på begagnade mobiler

Vi ger alltid 3 månaders garanti på alla mobiltelefoner. Fel som upptäcks i produkten repareras av oss. På tillbehör är det 1 månads garanti.

3. Mobilreparation

3.1 Garanti på mobilreparation

Garantitid är 3 månader på arbete och reservdelar. Garantin täcker eventuella fel som uppstår på enheten i samband med reparationen eller om delen som vi bytt ut på din enhet ej fungerar korrekt. Garantin täcks inte om du tappat din iPhone, Samsung, Huawei etc och funktionen blir nedsatt. 

Följande villkor måste upprätthållas för att din garanti hos oss ska gälla:

  • Inköpskvittot måste kunna uppvisas (kontoutdrag från bank gäller inte som kvitto). Därför är det väldigt viktigt att du alltid sparar ditt kvitto om du vill att garantin ska gälla.
  • Fel som uppkommer efter reparationen får inte orsakas av handhavandefel, det vill säga när du själv är orsaken till det uppkomna felet. Sprickor och vattenskador är exempel på sådant som inte täcks av vår garanti då dessa räknas som handhavandefel.
  • Felet ska vara på den del som vi reparerat. Det vill säga att om vi till exempel har bytt skärmen på din mobil gäller vår garanti enbart för skärmbyte.

3.2 Data som förloras vi mobilrepartion

Du bör alltid säkerhetskopiera din mobil innan du lämnar in den för reparation. Vi tar inget ansvar för innehåll eller annat i mobiltelefonen som kan påverkas vid reparation.

3.3 Om mobiltelefonen går sönder under reparationen

Om din mobil går sönder under reparation och vi inte kan lösa problemet kommer vi att ersätta den med en likvärdig telefon. Väntetiden på att få denna kan bli upp till fyra veckor.

 

4. Leveransinformation

Leveranstiden på mobiler är ca 4-7 dagar.

4.1 Ej utlösta paket

Beställda men ej utlösta paket debiteras med full frakt och returfrakt dock minst 295 SEK inkl moms. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet

5. Öppetköp/Ångerrätt

Vid obruten förpackning gäller 14 dagars öppetköp. 

Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se .

Vid en reklamation så måste du kontakta oss, ett reklamations/garantiärende tar ca 2-4 veckor.

6. Integritetspolicy och GDPR

Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är vår målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bland annat att förstå vilken slags information vi samlar in och hur denna används.

6.1 Vilka personuppgifter behandlar vi och hur använder vi dina personuppgifter?

Vi behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss i syfte att administrera dina köp och fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. Dessa personuppgifter kan vara: Ditt personnummer, namn, e-postadress, köp-, betal- och orderhistorik, betal- och kreditkortsnummer, postadress, leveransadress, IP-adress och telefonnummer.

Uppgifterna kan även användas för identifikation, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål.
Din IP-adress, namn, leveransadress, e-postadress, telefonnummer, och om du angett ditt personnummer lagras i vår webbutiks databas.

I vårt affärssystem hanterar vi era fullständiga personuppgifter endast vid köptillfället för att du ska kunna genomföra ditt köp på ett tryggt sätt. Vi sparar endast namn, adress, e-postadress och telefon för eventuella återköp eller felleverans. Vid fakturaköp används personnumret även i kreditupplysningssyfte. I båda dessa fall hanteras uppgifterna på vårt uppdrag av betalnings- och kreditupplysningsföretag.

Har ett företag gjort köpet så sparar vi ovan nämnda uppgifter samt organisationsnummer vilket kan medföra att ert personnummer sparas om ni driver en enskild firma.

6.2 Hur länge sparas mina personuppgifter?

Om du samtyckt till att vara registrerad kund hos oss sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund.
Vi gör kontinuerligt back-up av vår webbplats, då sparas IP-adress, namn, adress, telefonnummer, e-postadress och eventuellt personnummer om du angett detta, inklusive filer och databas i 10 dagar sedan raderas informationen

6.3 Hur skyddar vi dina personuppgifter?

För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik (SSL) för webbläsare. Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att de anställda identifieras genom lösenord för åtkomst.